De ce sunt roșii autobuzele londoneze

Autobuzele londoneze sunt celebre în lumea întreagă datorită formei lor, faptului că sunt etajate și culorii roșii. Puțini știu, însă, de ce au ele acest design.  

imaginea-care-a-socat-toata-londra-nici-superman-nu-poate-asta-ce-a-facut-un-calator-cu-autobuzul-viral_size1

London Bus este unul dintre simbolurile Londrei, recunoscut peste tot in lume ca fiind mijlocul de transport in comun ce s-a remarcat de-a lungul timpului prin culoarea rosie si cabina supra-etajata.

Aceste autobuze sunt utilizate pe strazile din Londra incepand din anul 1829.

Primele autobuze erau tractate de cai si au fost utilizate cu tractiune animala pana in anul 1902 cand s-a introdus motorul si au luat fiinta mai multe companii de transport in comun.

În 1907, una dintre aceste companii a decis să vopsească toate autobuzele în roșu, în speranța că va atrage atenția călătorilor și, în timp, își va depăși concurența.

Nu mult mai târziu, compania a devenit cea mai mare în domeniu, dominând străzile capitalei britanice. În anul 1933, când a fost înființată compania publică de transport în comun, s-a luat decizia ca noile autobuze să fie vopsite tot ca cele vechi, în roșu, potrivit londonist.com.

2014-11-18-00_50_26-rezultatele-cautarii-de-imagini-google-pentru-http___www-londonbusmuseum-com_wp

129462-1

 

londra2

*****************************************************************

Pe aceeasi tema: AUTOBUZELE TRECUTULUI

Cum arătau autobuzele trecutului? Descoperim forme atipice, paşi interesanţi în evoluţia acestora, inovaţii, în general foarte multe lucruri ce ni se par ciudate astăzi.

Remarcăm de asemenea că se practica, foarte des la începuturi, călătoria pe acoperiş…

Iată câteva modele de autobuze vechi, ce parcă nici nu ne vine să credem că au existat vreodată…

Autobuze-vechi-1

Autobuzul de mai sus a fost construit în anul 1902 de Fischer Petrol Electric USA şi importat de London General Omnibus Company.

Autobuze-vechi-3

Acest autobuz cu abur a fost utilizat în anul 1902, în oraşul Hoquiam din statul Washington. Călătoria pe acoperiş era tentantă şi se pare că era şi permisă. Accesul la locurile de sus se făcea însă pe o scară ceva cam incomodă…

Autobuze-vechi-2-1

În anul 1904 compania Thomas Tilling Ltd din Londra, care deţinea 7000 de cai utilizaţi pentru vehiculele cu tracţiune animală, pune în circulaţie primele autobuze motorizate, ceva mai moderne, cu 16 locuri în interior şi 18 locuri în aer liber.

Autobuze-vechi-2

Autobuzul din imagine, motorizat şi de mare capacitate, a fost construit în anul 1914 de George Schlitz prin convertirea celui mai mare autobuz din lume la acea vreme, autobuzul Stephenson cu 120 de locuri, de la tracţiunea animală cu 10 cai la tracţiunea motorizată. Tractorul (Martin Tractor) avea 3 roţi şi era construit de Knox Automobile Company. Câştigul de putere a permis transportul mai multor călători (unde credeţi?) chiar şi pe acoperişul autobuzului…

Autobuze-vechi-4

Acestea erau autobuzele în care călătoreau oamenii în marile oraşe, în primii ani ai secolului 20, adică pe la începuturile transportului în comun…

 surse:google/crystal
Anunțuri

Despre Eurocrystal

Lasă lumea să se desfășoare în fața ochilor tăi fără să încerci mereu să o înțelegi. Lasă relațiile să decurgă firesc, de vreme ce toate lucrurile se așază într-o ordine divină. Nu te strădui din răsputeri să înfăptuiești un lucru – pur și simplu lasă lucrurile să evolueze de la sine. Nu te obosi permanent să înțelegi oamenii. Când așteptările tale au fost înșelate, așa trebuia să se întâmple. Transformă-te într-un observator foarte fin, judecă mai puțin, ascultă mai mult. Acordă-ți timp pentru a-ți deschide mintea în fața fascinantului mister și a incertitudinii pe care cu toții o resimțim.
Acest articol a fost publicat în CURIOZITATI, DIVERSE, EUROPA, Uncategorized, UNIUNEA EUROPEANA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s