O invenţie realizată de români ar putea ajuta NASA într-o misiune considerată până acum imposibilă…

O echipă de inventatori români, printre care şi unul care lucrează la o companie din SUA, a proiectat o navă spaţială dotată cu motoare magnetoplasmodinamice de foarte mare putere, capabilă să transporte pasageri sau cantităţi mari de materiale dincolo de Marte.

2759312-publimedia-shutterstock

 

 

Constantin Sandu, proiect manager în cadrul echipei de inventatori de la Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare Bucureşti, a declarat presei, că proiectul a fost prezentat în cadrul Salonului Pro Invent de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) şi urmează să se ia legătura cu NASA şi Agenţia Spaţială Europeană pentru a se vedea în ce măsură acestea ar fi dispuse să investească în acest proiect, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Invenţia se referă la un nou tip de navă spaţială dotată cu motoare magnetoplasmodinamice de foarte mare putere, capabilă să transporte un mare număr de pasageri sau cantităţi mari de materiale dincolo de Marte, în alte planete din sistemul solar, inclusiv sateliţii naturali ai planetelor. Aceste motoare sunt cele mai puternice create până acum, care folosesc o energie electrică foarte mare care nu poate fi livrată de nicio centrală.

Noi creăm un fascicul de lumină concentrată, pe care o dirijăm spre navă, iar astfel motorul poate fi alimentat cu putere electrică de ordinul megawaţilor. Se pot obţine nave spaţiale dotate cu motoare magnetoplasmodinamice foarte puternice care pot asigura călătorii în sistemul solar. Proiectul este patentat şi a fost prezentat la o conferinţă spaţială în Olanda în toamna anului trecut, iar acum la Pro Invent şi urmează să luăm legătura cu NASA şi Agenţia Spaţială Europeană, să vedem dacă sunt interesate să investească în acest proiect”, a spus Sandu.

Potrivit acestuia, nava spaţială este alcătuită dintr-o oglindă parabolică mică protejată de un scut termic, o oglindă parabolică mare placată cu celule solare pe faţa convexă, ambele oglinzi fiind fixate de corpul navei prin intermediul unor suporţi astfel ca focarele celor două oglinzi parabolice să coincidă.

nava

Oglinzile şi scutul termic sunt confecţionate din plăci pe bază de fibre grafit acoperite pe feţele reflectorizante cu foiţă de aur. În afară de acestea, nava mai este compusă dintr-un dispozitiv de admisie, rezervoare, injectoare de propelant şi motorul magnetoplasmodinamic. Prin intermediul oglinzii parabolice mari nava primeşte un fascicul de lumină solară concentrată de foarte mare putere, creat de un sistem spaţial plasat pe o orbită circumsolară. 20% din lumina solară primită de oglinda parabolică mare este transformată de celulele solare în energie electrică de mare putere pentru alimentarea motorului magnetoplasmodinamic”, a explicat acesta.

Constantin Sandu a subliniat că alimentarea cu energie electrică în cosmos se face prin intermediul unor celule fotovoltaice care concentrează lumină de la Soare, dezavantajul fiind faptul că, cu cât are loc depărtarea de Soare, energia luminoasă transmisă scade.

„Noi, trimiţând o rază concentrată de lumină, facem ca energia să nu se mai reducă, ci să rămână constantă de la sursă până la navă”, a afirmat Sandu.

15-217-master

Acesta a menţionat că finanţarea cercetării unui asemenea proiect se ridică la circa un milion de euro, dar sumele pentru realizarea navei vor fi foarte mari, de ordinul miliardelor de euro.

„Proiectul navei spaţiale a durat cam doi-trei ani şi am beneficiat de sprijinul unui cunoscut expert din SUA, Dan Braşoveanu, cu care am lucrat la această idee. Nava spaţială prezintă, ca avantaje, simplitate constructivă, costuri de fabricaţie reduse, costuri de exploatare reduse, rază foarte mare de acţiune, produce la bord şi alimentează cu puteri electrice foarte mari, de la un megawatt la zeci de megawaţi, sistemul de propulsie magnetoplasmodinamic, tehnologie simplă şi uşor de aplicat”, a mai spus Constantin Sandu.

 

Salonul Pro Invent, unde sunt prezentate peste 300 de invenţii din diverse domenii, se desfăşoară de miercuri până vineri la UTCN, la final urmând să fie premiate cele mai importante invenţii

Sursa:MEDIAFAX.
Anunțuri

Despre Eurocrystal

Lasă lumea să se desfășoare în fața ochilor tăi fără să încerci mereu să o înțelegi. Lasă relațiile să decurgă firesc, de vreme ce toate lucrurile se așază într-o ordine divină. Nu te strădui din răsputeri să înfăptuiești un lucru – pur și simplu lasă lucrurile să evolueze de la sine. Nu te obosi permanent să înțelegi oamenii. Când așteptările tale au fost înșelate, așa trebuia să se întâmple. Transformă-te într-un observator foarte fin, judecă mai puțin, ascultă mai mult. Acordă-ți timp pentru a-ți deschide mintea în fața fascinantului mister și a incertitudinii pe care cu toții o resimțim.
Acest articol a fost publicat în GENII, MISTERE, Uncategorized, UNIVERS SPATIU SI TIMP. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la O invenţie realizată de români ar putea ajuta NASA într-o misiune considerată până acum imposibilă…

  1. Michael zice:

    NASA a facut propulsie cu magneto-plasma system mai demult dar a trecut proiectul pe secret (black project) dupa ce l-au testat.

    Apreciază

  2. Michael zice:

    Sugerez inventatorii sa ia legatura cu Elon Musk de la SpaceX care este companie privata si asa ar avea mai multe sanse de cooperare. SpaceX produce rachete care se re=folosesc (se intorc inapoi dupa ce au lansat satelitii in spatiu).

    Apreciază

  3. Emil Bobocea zice:

    Simplu, nu mai asigura un univector pe centru de greutate suficientă deplasării în sistemul solar în condiții de securitate nici măcar în planul planetar, dacă ai ratat gravitația planetei(satelitului) tinta pe unghiul și viteză optima ajungi iremediabil rebut sau „pierdul în spațiu” . După eșecul intrării în atmosferă terestră a navetei spatiale și dezintegrarea ei, numai pentru că atmosfera terestră și-a mărit densitatea între datele calculate pe an normal sau sacetos si, an ploios. De aceia sunt necesare complexe de 4 vectori reactivi la120 de grade spațial să te poți deplasa în siguranță și cu ce viteza vrea mușchii tăi în orice direcție de pe orice plan, bineînțeles ce folosind un sistem tot de patru busole giroscopic la 120 de grade pentru poziționarea fata de ce stea vrea mușchii tăi. Nu știu dacă colaborează cu rușii sau chinezii pentru asta dar ar fi de preferat.

    Apreciază

    • Michael zice:

      De ce sa colaboreze cu rusii sau chinezii? De ce nu cu agentia europeana spatiala? De ce sa traga catre comunism? Va spun eu ca varianta cea mai buna este ca sa-l contacteze pe Elon Musk de la SpaceX pt ca el lucreaza la proiectul pt planeta Marte. In plus, SpaceX este o companie privata si a dovedit ca are succes in competitia cu Lockheed Martin si Boeing. Elon Musk este o persoana foarte ambitioasa si daca ideea romaneasca este plauzibila sint sigur ca SpaceX se va implica in dezvoltarea propulsiei cu magneto-plasma.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s